Zmień miasto
Rozrywka Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w lokalnym wydaniu.

Hati Recycled Magick Soundsystem & Error

Kiedy2006-09-22 godzina 21.00
Za ile7zł
GdzieMózg
ul. Gdańska 10
Bydgoszcz
Recycled Magick Soundsystem to nowa odsłona duetu HATI, znanego dotychczas raczej z muzyki opartej na brzmieniu akustycznych instrumentów muzycznych z różnych stron świata oraz zbudowanych przez samych muzyków. Teraz dwaj artyści dźwięku operują wyłącznie na przypadkowo zdobytych instrumentach elektronicznych - zafascynowani nieprzewidzianymi przez ich producentów możliwościami, wewnętrznymi ograniczeniami i niekonwencjonalnymi konfiguracjami - posługując się głównie intuicją, wydobywają z nich „żywe" magiczne rzeźby dźwiękowe. Rafał Iwański i Dariusz Wojtaś tworząc pod szyldem Recycled Magick Soundsystem, odwołują się jednocześnie do praktyki i teorii muzyki, wypracowanej przez takich kompozytorów jak La Monte Young (drone music), Z'EV (industrial recycling) czy Zbigniew Karkowski (experimental noise). Iwański i Wojtaś założyli HATI w 2001 r., kiedy to zdecydowali się na realizację nowej drogi poszukiwań, opierając się na wieloletnich doświadczeniach z psychodeliczną muzyką rockową i elektroniczną. Jako HATI zagrali dotychczas kilkadziesiąt koncertów (i na kilku festiwalach), w tym na wspólnej trasie koncertowej z Z'EVem, jednym z najwybitniejszych i oryginalniejszych perkusjonalistów współczesnych. Wydali 4 płyty (a także zawitali na kilku składankach), wszystkie bardzo dobrze przyjęte w prasie muzycznej i wśród słuchaczy.

Duet HATI swoją nową elektroniczną odsłoną promuje jednocześnie płytę HATI vs. Z'EV #1 (z muzyką elektroakustyczną), która otrzymała ostatnio garść świetnych recenzji, np.:

„Najoryginalniejszy młody polski zespół? Duet Hati. Świat już to zauważył. Ich muzyka nagrana w Toruniu, została zmiksowana w Londynie i wydana we Włoszech. Materiał miksował i dogrywał doń własne dźwięki legendarny mistrz instrumentów perkusyjnych Z'ev. To jeden z mistrzów duetu. /.../ Trzymają się z dala od trendów, stawiając na siłę organicznych brzmień." Rafał Księżyk, Dziennik „Jest to z pewnością jedna z najciekawszych propozycji muzycznych przygotowanych w ostatnim czasie z udziałem polskich instrumentalistów. Szczerze polecam, zwłaszcza tym wszystkim, którzy nie mieli okazji obejrzeć wspólnych koncertów Z'EVa i HATI." Dariusz Brzostek, www.vivo.pl

DYSKOGRAFIA:

- HATI vs. Z'EV #1, 2006, Ars Benevola Mater, Włochy, lim. ed. 950. Wspólny projekt elektroakustyczny: akustyczne partie instrumentalne HATI w studio Z'EV'a - genialnego dźwiękowego eksperymentatora i jednego z najwybitniejszych perkusjonalistów współczesnych;
- Zero Coma Zero, 2005, Nefryt, lim. ed. 250. Jedną z przewodnich idei tej płyty jest wykorzystanie instrumentów z odzysku oraz archaicznych instrumentów etnicznych. Industrial ethno;
- Music for Metal Idiophones, 2003, Eter, lim. ed. 150. Minimal music na gongi chińskie, gongi syjamskie, krotale tybetańskie oraz obiekty znalezione; - Genius Loci, 2003, Eter, lim. ed. 180. Materiał nagrany w halach magazynowych fabryki Merinotex w Toruniu, w dużym pogłosie. Instrumenty: ligawki, rogi, piszczały, muszla, trąbka i inne;
- Mantra-I: Prehistory of HATI: Vol. 1, 2006, Eter, lim. ed. 111. Płyta zawiera nagrania z oryginalnych sesji z 1997 r., nigdy wcześniej nie publikowane w formacie cyfrowym. Mantra-I to 6 elektroakustycznych utworów nagranych „na żywo w studio". Jest to pierwsza z serii publikacji prezentujących psychodeliczną i eksperymentalną muzykę, którą tworzyli przyszli twórcy HATI w latach 90. XX w., zanim powołali do życia projekt w 2001 r. Wydanie Mantra-I łączy się równocześnie z powołaniem do życia w czerwcu 2006 nowej odsłony HATI: Recycled Magick Soundsystem.

Płyty HATI dostępne są po koncertach, pod mailem itah@o2.pl oraz m.in. w Warszawie: Hey Joe, Zamek Ujazdowski i Galeria Nusantara, w Poznaniu: Fripp, w Toruniu: Piwnica Pod Aniołem, www.serpent.pl i w wielu lokalizacjach na całym świecie. Strona internetowa HATI: www.hati.info

ERROR - projekt audiowizualny oparty na:
(A) śledzeniu zakłóceń odbioru rzeczywistości, anomalii wynikających z przypadkowości i nie uporządkowania. Bazą są rozmaite urządzenia elektroniczne L(ow) Q(uality), buczące, szumiące, generujące dźwięki podprogowe, często niesłyszalne dla ucha ludzkiego, natomiast absorbowane przez podświadomość. Wykorzystując je w sposób nieprzewidziany przez konstruktora, wyakcentowany zostaje błąd. Przełożony na wartość dźwięku lub klatkę obrazu video, odrywa się od swojego źródła.
(B) operowaniu zjawiskami fizycznymi z dziedziny akustyki (uproszczonym efektem doppler'a, rezonansem itp.), dzięki którym można potęgować (A), Instrumentarium: urządzenia elektroniczne L(ow) Q(uality) (Generator Szumu Różowego, Ultradźwiękowy Odstraszacz Zwierząt, Generator efektów dźwiękowych itp.), Oscyloskop, Mini mixer, Laptop

Twórca projektu ERROR - Andrzej Wasilewski zajmuje się interaktywnością, instalacjami, instalacjami video, audioartem, elektroniką "made by oneself". Pretekstem poszukiwań są nieścisłości wynikające z budowy/struktury samego języka (everything is a text) determinującego budowę i ogląd świata.

Zrealizowane projekty artystyczne min:
- mimikra 2003 (studio fikcji)
- wytwórnia przedmiotów absurdalnych 2003 (nic)
- jamoje 2004 (instalacja egoistyczna)
- wooden bricks 2005 (układanka) (zrealizowano wraz z Marią Wasilewską)
- TRANSFUZJA 2006 (interakcja_video_audio).


Chcesz kupić nasze zdjęcia?
ZOBACZ OFERTĘ
Copyright © 2003-2021 dlastudenta.pl

FB dlaMaturzysty.pl reklama